Okolobrna

08.05.2011 12:49

 

Po sobotním výkonu se mi druhý den nevstávalo zrovna lehce a stálo to moc přemlouvání, abych se zúčastnil Okolobrna. Nakonec jsem tam jel jen kvůli Aničce, pro kterou to byl první závod Českého poháru v půlmaratonu. Já jsem jel po Šele pouze krátkou jednokolovou trasu, měřící 32km a o to více jsem Aničku obdivoval za to, že se postavila na start dlouhé trasy měřící dvojnásobek – 64km.

Start byl pod hradem Veveří. Po příjezdu a místo se dost ochladilo, foukal silný vítr a vypadalo to i na déšť. Jen pár minut před startem se počasí ale umoudřilo a nakonec z toho bylo ideální závodní počasí. Trať byla celá naprosto suchá, dost se prášilo. Pouze v mnoha místech vedla jinudy, než udávala oficiální mapa. To ale nebyla jediná chyba pořadatelů. K dalším bych přičetl malý počet organizátorů na trati a to i v nebezpečných úsecích, poddimenzované zázemí startu a především parkoviště. Zkrátka se mi potvrdilo to, co jsem psal už po loňském závodě Okolojihlavy, a sice, že Cyklomaratontour se snaží hrát si na další Kolo pro život, ale kromě výše startovného se mu opravdu rovnat nemůže!

 

V cíli to pro mě na krátké trase bylo 5. místo v kategorii, 9. celkově. Na start dlouhé trasy se ještě z TB postavil Pavel Váňa, jehož výkon byl opět poznamenaný defektem, kdy v prvním ostřejším sjezdu prorazil duši. Nakonec tedy 14. místo v kategorii, 40. celkově.

 

A když už jsem na začátku zmínil Aničku, tak jen dodám, že v úvodním závodě ČP 1/2MX obsadila druhé místo, když ji předjela pouze celková vítězka předchozích ročníků Ilona Bublová.

 

Tomáš Šmíd

 

kompletní výsledky: https://www.sport-base.cz/v11.html